Pages

JANTUNG BERLUBANG

Kesempurnaan tulang belakang pada awal pembentukan janin itu sangat penting bagi menentukan kesempurnaan anak yang bakal dilahirkan. Jika di scan dan didapati tulang belakangnya sempurna ,InsyaAllah sempurnalah anak tersebut. Bagi kes jantung berlubang pada anak-anak kecil ianya perlu dicuba dengan ubatan herba terlebih dahulu.Di sini saya terangkan bagaimana membuat perawatan untuk jantung berlubang menggunakan kunyit ( curcumin kapsul ) dan air gamat (dalam bentul slm). Curcumin dalam bentuk kapsul di ambil 2 x 3 sehari dengan istiqamah. Elok jika dibuka kapsulnya dan dicampurkan dalam segelas air suam tetapi jika sukar untuk meminumnya boleh diambil terus dalam bentuk kapsul .

Selain daripada itu ,kita juga boleh menggunakan kunyit hidup di mana satu ibu kunyit (sebesar 2 ibu jari )sudah memadai digunakan untuk sehari. Parut ibu kunyit dengan ditambah air menjadi setengah gelas . Bahagikan kepada tiga bahagian dan minum pagi,tengahari dan juga malam.

Air gamat juga di minum 3 kali sehari iaitu satu sudu teh selepas makan. Kebiasaanya anak-anak kecil lebih mudah sembuh jika dibandingkan dengan orang dewasa. Namun bagitu elok dicuba dahulu resepi ini dengan penuh yakin dengan pertolongan Allah pada bila-bila masa sahaja.